Reklama

Wahasz się przed zainwestowaniem w SEO? Te liczby rozwieją wszelkie wątpliwości!

Wahasz się przed zainwestowaniem w SEO? Te liczby rozwieją wszelkie wątpliwości!
Przedsiębiorcy zwykle starannie oglądają złotówkę z każdej strony, zanim zdecydują się ją oddać z myślą o przyszłych zyskach. Konieczność bycia tu i teraz, natychmiastowego reagowania na dynamicznie zmieniający się stan rynku, raczej nie sprzyja trzymaniu się dalekosiężnych planów. A na efekty działań związanych z pozycjonowaniem trzeba poczekać. Jak mówią eksperci z agencji AFTERWEB: od 3 do kilkunastu miesięcy, w zależności od charakterystyki słów kluczowych. Jak zatem ocenić opłacalność profesjonalnych usług SEO dla biznesu?

Dzięki pozycjonowaniu można zwiększyć ruch na firmowej stronie o kilkaset procent w niecałe pół roku

Mogłoby się wydawać, iż każdy internauta natrafiający na wizytówkę marki w internecie jest potencjalnym klientem. Rzeczywistość wygląda nieco inaczej. Nie wszyscy użytkownicy firmowej witryny muszą na nią wchodzić od razu z myślą o dokonaniu zakupu. Od pozyskania uwagi odbiorcy do zawarcia transakcji jeszcze daleka droga. „Według danych reprezentujących współczynnik klikalności w odniesieniu do pozycji w Google, strony z pierwszych miejsc w wyszukiwarce odwiedza 31,73% użytkowników. Następne pozycje mogą liczyć na 24,71%, 18,66%, 13,6 oraz 9,51% CTR. Patrząc na statystki trzeba mieć na uwadze fakt, że wiele osób odwiedza więcej niż jedną stronę”.


W wynikach organicznych liczą się tak naprawdę tylko te firmy, które według algorytmów wyszukiwarki mają jedną z 10 najlepszych odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Tyle pozycji zazwyczaj Google umieszcza na pierwszej stronie SERP. I według 95% internautów tyle najzupełniej wystarczy. Adresy, które nie załapią się do TOP 10, mają naprawdę niewielkie szanse na zdobycie czyjejkolwiek uwagi. Czy gra jest warta świeczki, skoro w wielu branżach panuje niezwykle ostra konkurencja?


Przy atrakcyjnej ofercie, firmowe wpływy rosną o ok. 70%. Takie wyniki wymagają pracy i cierpliwości

Stan techniczny strony internetowej, poziom i objętość zamieszczanych treści, częstotliwość publikowania nowego contentu, liczba oraz jakość linków prowadzących do domeny. To zaledwie kilka czynników decydujących o tym, ile czasu zajmie przebicie się na pierwszą stronę wyników organicznych. Specjaliści SEO z afterweb.pl zaznaczają, że pozycjonowanie stron internetowych w Google za każdym razem wygląda nieco inaczej. Początkowa analiza i kompleksowy audyt wyznaczają punkt wyjścia, a także krótko- oraz długofalowe cele. Czasami najwyższy priorytet otrzymają poprawki techniczne, innym razem główną bolączką okaże się niekorzystny profil odnośników. Dopiero zoptymalizowanie całej strony internetowej pod kątem ponad 200 czynników rankingowych Google pozwala na poważnie włączyć się do walki o topowe pozycje. Im bardziej doświadczony zespół SEO, tym szybciej uda się zidentyfikować wszystkie wady aktualnej witryny i rozwiązać palące problemy.


* Artykuł sponsorowany


Podziel się
Oceń