Było to wydarzenie przybliżające dzieciom, młodzieży oraz dorosłym świat związany z informatyką i nowymi technologiami. Połączyliśmy pokolenia i udowodniliśmy, że nauka może być fascynująca.
Przedsięwzięcie uzyskało patronat: Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, Dziekana Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Burmistrza Miasta i Gminy Września oraz Starosty Wrzesińskiego. Patronatem medialnym objęły wydarzenie: Radio Warta, Przegląd Powiatowy, Wieści z Ratusza oraz NowaWrzesnia.pl.
Zrealizowano główne cele przedsięwzięcia, a były to: rozwijanie zainteresowań uczniów informatyką i nowymi technologiami – ukazanie sposobów wykorzystania technologii i wiedzy do twórczego odmieniania świata, a także:
- przybliżenie bezpiecznego świata cyfrowego,
- kształtowanie kreatywności, przywracanie poczucia sprawczości młodym osobom,
- prezentacja dokonań uczniowskich w dziedzinie nowych technologii/nauk ścisłych,
- inspirowanie i łączenie pokoleń oraz pokazanie, że nauka może być fascynująca,
- wymiana doświadczeń, współpraca międzypokoleniowa i inicjowanie dyskusji o teraźniejszości i przyszłości,
- integracja środowisk z terenu całego kraju.
W salach i na korytarzach odbywały się prelekcje, warsztaty, pokazy, escape roomy oraz inne formy prezentacji i poszerzania wiedzy. Zarówno uczestnicy ze szkół organizujących przedsięwzięcie, jak i z placówek, których uczniowie wzięli udział w wydarzeniu, zyskali wiedzę i umiejętności z zakresu nowych technologii, kodowania, sztucznej inteligencji, robotyki, niesionych przez nie szans i zagrożeń. Nie zabrakło również prelekcji, warsztatów i pokazów z zakresu sztuki, medycyny, terapii, które uczyły jak równoważyć wpływ nowoczesnych technologii na zdrowie i życie człowieka. Wydarzenie integrowało pokolenia, a niebagatelną rolę odgrywały w nim działania podejmowane przez uczniów.
W konferencji wzięło udział ponad 700 uczestników - dzieci, rodzice, nauczyciele. Poza tym obecni byli przedstawicie instytucji, mediów.









*Artykuł zewnętrzny






