Kobieta, działając w przekonaniu, że chroni swoje oszczędności, przekazała oszustom blisko siedemdziesiąt siedem tysięcy złotych za pomocą kodów BLIK.
Całe zdarzenie zaczęło się od telefonu rzekomego przedstawiciela parabanku, który zapytał o złożony wniosek o pożyczkę. Gdy kobieta zaprzeczyła, rozmówca zasugerował, że doszło do pomyłki, i zapytał, w jakim banku ma konto. Chwilę później zadzwonił kolejny mężczyzna, podający się za pracownika banku, który poinformował, że ktoś próbował wyrobić duplikat jej karty, a w sprawę może być zamieszany pracownik placówki.
Pod pretekstem ochrony środków polecił kobiecie wypłacenie gotówki i wpłatę jej w trzech różnych wpłatomatach, używając kodów BLIK podawanych przez telefon. Kobieta, działając w dobrej wierze i zgodnie z instrukcjami, przelała oszustom wszystkie pieniądze.
📢 Policja przypomina – pracownicy banków nigdy nie proszą o wypłatę gotówki, przekazywanie kodów BLIK ani udział w tajnych operacjach. Jeśli otrzymasz podejrzany telefon – rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio ze swoim bankiem.